Facebookta Bir Günde Tüketilen Grup

13 Mart 2011 de bir anda herkes onu konuşmaya başladı.Facebookda,twitterda onun şarkıları gün boyu paylaşıldı.O,harika içimizi ısıtan şarkısı ve içten söyleyişiyle içimize bir anda bir Fransız ve Fransızca sevgisi düşürdü.Bizi en çok etkileyen Fransız yapımı film “Jeux D’enfants- Cesaretin Var mı Aşka?” dan sonra bu bizim için yeni bir Fransız akımı sanırım.
Bahsettiğim grup Zaz.Facebookda o gün patladı bir kaç gün dinledik ve unuttuk sanırım.Bence google da araştırın harika şarkıları harika performansları var.
Aslında o şeker hatunun adı Isabelle Geffro gitar çalan elemanın adı Guillaume Juhel kontrbası çalan neşeli insan ise Mathieu Verlot .Mayıs 2010  albümlerini çıkarmışlar.Biz ise onları albümlerinin çıkışından 8 ay sonra ilk şarkıları “Je veux” le tanıdık.Fakat bir farklılık vardı grupta.Grup sokaklarda çalmayı çok seviyordu ve zaten bizide aslında en mest edende sanırım bu sokaktaki performanslarıydı.Ben sokakta çalan müzisyenleri çok severim.İstiklal üzerinden git gide azaltılmaya çalışılsada halen tünel tarafında bir çok sokak sanatçısı çalıyor yada performnas sergiliyor.Genelde acelem yoksa durur dinlerim kimi zamanda albümlerini alırım.
Zaz için fark ortada. Sokak daha samimi.Sokak daha ulaşılabilir.

Zaz – Je Veux   Orijinal klibi 

Zaz – Je Veux  Sokak performansı 

Zaz – Je Veux Akustik versyon
  

Beni bu sokak performanslarında en çok etkileyen söylerken çok eğlenmesi ve gülmesi.İzlerken düşünüyor insan “en son ne zaman bu kadar mutlu eğlenerek” bir şey yaptım diye.Yanındaki grup elemanlarıda çok eğleniyor çokta samimiler.Grubun internette en çok izlenen videoları sokak performansları.Grubun myspace sayfasından daha bir çok şarkısına ulaşabilirsiniz.

Bizi pazar günü mutlu eden ilk gördüğümüz performansı.O gün kaç kere dinledim bilmiyorum bugun bu yazıyı yazarkende çok dinledim.Bıkmadan usanmadan dinlenebilen şarkıarl arasından yerini aldı bende.
Zaz – Les passants 

Ben Erdil Yaşaroğlunun tweetiyle rastladım ilk Zaz”a Çok mutlu oldum hala dinledikçe de mutlu oluyorum. 
Hatunda tatlı mı ne?İnternette çok aradım ingilizce röportajını ama bulamadım artık Franszca bilenler bize önemli yerlerini çevirsinler o zaman. 

Zaz – Interview 



About kenanndursun

1984 Düzce doğumlu olan Kenan 2007 yılında Sakarya Üniversitesi Makine Mühendisliğinden mezun oldu. Beykent Üniversitesi’nde İşletme Yönetimi Yüksek lisansı yaptı. 2007 yılında aldığı eğitmen eğitimiyle gönüllü faaliyetlerine akran eğitmenliği yaparak başladı.2007 - 2009 yılları arasında özel bir şirkette Kalite Sistem Sorumlusu olarak çalışırken mühendisliği sevmediğini fark edip sivil alanda gönüllü/profesyonel olarak çalışmalara başladı. 2009 - 2010 yıllarında İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı Gönüllü Programı’nda Saha Asistanı olarak çalıştı. 2011 yılı itibariyle İstanbul Bilgi Üniversitesi Gençlik Çalışmaları Birimi’nde Proje Koordinatörü olarak çalışmaktadır. Bir süre festival ve müzik organizasyonlarından part-time çalışan Kenan boş zamanlarında konser ve festivallere gitmeyi seviyor.Gününün büyük kısmını sosyal medya ve gençlik üzerine okumalarla ve de müzik dinlemekle geçiriyor.
Bu yazı Isabelle Geffro, Sokak, Zaz, Zaz - Je Veux içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Facebookta Bir Günde Tüketilen Grup için 2 cevap

  1. ercan iscan dedi ki:

    Bu françeskoları 1 ay önce dinlemeye başladım. Aslında çok daha önceden burada Zaz'ın fotoğrafını görmüştüm ama dinlememiştim. En sonunda yanlışlıkla dinledim ve Kendilerini baya bi dinlerim🙂 Fransızcayı hafiften sevdirdi bana🙂
    Tabi senin blogla ilgili olan ise🙂
    Albümü indirirken albüm kapağının fotoğrafını gördüm ve hemen dedim “Ah ulan bu kenan'ın sitesindeki fotoğraf”

  2. Kenan Dursun dedi ki:

    🙂 22 sinde istanbulda abla

Bir Cevap Yazın

